Twoja przeglądarka nie obsługuje nowych technologii stron www!

Ta strona wymaga nowszej przeglądarki!
Spróbuj Firefoxa lub Chrome!

Cechy charakterystyczne, które należy uwzględniać w pracy z sześcioletnim dzieckiem

1/Słaby układ kostny i mięśniowy – oznacza to, że pierwszoklasista może często zmieniać pozycję, kręcić się
2/Potrzeba ruchu – niezbędne przerwy między lekcjami, również w trakcie lekcji
3/Brak precyzji ruchów rąk i ich szybka męczliwość – nadzorowanie prawidłowego chwytu ołówka, kierunku kreślenia
4/Krótkotrwałe skupianie uwagi, łatwe rozpraszanie się
5/Pamięć rozproszona – szybko zapomina, wymaga wielu powtórzeń i utrwalania informacji
6/Spostrzeganie wzrokowe – jeszcze nie całkiem analityczno – syntetyczne – problemy z różnicowaniem liter i cyfr, ujmowaniem zależności przestrzennych, konieczne zabawy
7/Spostrzeganie ruchowe – problemy z analizą i syntezą głoskową, różnicowaniem głosek dźwięcznych i bezdżwięcznych, początkowe trudności z czytaniem i pisaniem
8/Mowa – zdania nie zawsze poprawne językowo, może być ubogi słownik (warto z dzieckiem ćwiczyć i bawić się w opisywanie obrazków, słuchać bajek, rozmawiać zadając pytania itd.)
9/Myślenie konkretno-wyobrażeniowe – brak rozumienia wielu pojęć, kierowanie się emocjami a nie myśleniem
10/Myślenie matematyczne- nie rozumie odwracalności działań, konieczne operowanie na konkretach, przelicza i porównuje zbiory
11/Emocje wyznaczają działanie- robi, co lubi, jest spontaniczny i ciekawy, nie ma kontroli ekspresji emocji, obraża się, unika i odmawia działań, które sprawią mu przykrość.
12/Kontakty rówieśnicze- są bardzo ważne, stopniowo rówieśnicy stają się ważniejsi niż dorośli

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego wpisu!

Skomentuj